تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1403 - 16:22
کد خبر : 5012

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

تلاش رسانه ها در راستای تقویت نظام و دفاع از دستاوردها و آرمان های آن است

تلاش رسانه ها در راستای تقویت نظام و دفاع از دستاوردها و آرمان های آن است
فصل تدوین-رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: امروز قویترین کشورها دیگر آن کشورهای نیستند که صرفا به سلاح های پیشرفته و موشک و توپ وتانک مجهز و متکی باشند بلکه داشتن رسانه های تاثیرگذار و توانمند ملاک قدرتمندی محسوب می گردد.

به گزارش فصل تدوین؛حجت الاسلام ایوب اللهیاری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، تصریح کرد؛اگر چه بدلیل تحریم ها در فضای مجازی کمی مشکل داریم و به ماهواره های مختلف دسترسی نداریم ،اما اهالی رسانه در کشورما عمدتا ‏«قربه الی الله»‏ تلاش می کنند و تلاش آنان در راستای تقویت نظام و دفاع از دستاوردها و آرمان های نظام است و ما آنان را مجاهدان فی سبیل الله می دانیم که درخط مقدم جنگ نرم قرار دارند.

وی خاطر نشان شد: اولویت مهم مجموعه عقیدتی سیاسی فراجا تربیت پلیس درتراز انقلاب اسلامی است و همکاران ما در این راستا شبانه روز در تلاش هستند

حجت الاسلام اللهیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مجموعه عقیدتی سیاسی گفت: حضور مجموعه‌ ای به نام عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، یکی از الهامات الهی و ازبرکات پروردگار بر امام بزرگوار ما و مجموعه‌ی دست‌اندرکار امور کشور بود.

وی تاکید کرد:امروزه نقش عقیدتی سیاسی و فعالیت های متعدد آن به حدی در کانون توجه قرارگرفته است که این کانون توجه بودن، دشمنان نظام را وادار به عکس العمل کرده به طوری که حجه الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا اَدیانی تاکنون ۲ بار به خاطر تاثیر و نقش تعیین کننده و اتخاد مواضع انقلابی و ولایی مورد تحریم قرار گرفته که یک بار اتحادیه اروپا و بار دیگرنیز ازطریق کشور انگلیس این تحریم صورت گرفته است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی افزود: بر همگان واضح است که نظم و امنیت جامعه در گرو نیروهای مسلح و به ویژه کارکنان فراجا می باشد که در این خصوص سال گذشته برای تامین نظم و امنیت کشورمان، ۹۲ نفر از همکاران ما ، جان خود را فدای نظم و امنیت کرده و به درجه رفیع شهادت نایل شده اند و در سال جاری نیز تا به امروز فراجا ۳۶ نفر شهید از پرسنل خود را تقدبم نظام کرده است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بیان فعالیتها و برنامه های عقیدتی سیاسی انتظامی استان پرداخت و با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال قرآن و نهج البلاغه در فراجا نامیده شده است به برگزاری کلاس های قرآنی و آموزشی اشاره کرد و گفت: فرماندهی انتظامی کشور در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار رتبه اول مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح را کسب نمود که انتظامی استان آ.شرقی در سطح خانواده کارکنان مقام سوم را در بین استان ها به خود اختصاص داد و در سطح کارکنان در بین استان ها به رتبه پنجم نایل آمد.
رئیس عقیدتی سیاسی فراجا آذربایجان شرقی تصریح کرد؛آذربایجانشرقی برای مسابقات قرآنی ۶ نفر معرفی کرده بود که ۴ نفر از آنان توانستند رتبه عالی کسب نمایند.

وی یاد آور شد: ما در صبح روزهای چهارشنبه اول وقت اداری برنامه ی چهارشبنه های قرآنی را در تمام یگانهای انتظامی اعم از کلانتری ها و پاسگاه ها طی یک ساعت برگزار می کنیم. علاوه بر آن حتی برای خانوده های کارکنان هم در زمینه حفظ قرآن و کلاس های آموزش قرآنی برنامه های متعدد و متنوع داریم.

اللهیاری توجه به آموزه های دینی و اسلامی را یکی از محورهای اصلی برنامه های عقیدتی سیاسی فراجا دانست و ادامه داد: طرح خانواده قرآنی، خانواده مذهبی، اعزام کارکنان به همراه خانواده به دوره های تربیت و تعالی عتبات عالیات (کربلای معلی، مشهد، قم)، برگزاری اردوهای بصیرتی خانواده کارکنان و بسیاری دیگر از برنامه ها و فعالیت هایی که برای کارکنان و خانواده ها اجرا شده است از جمله فعالیت های عقیدتی سیاسی انتظامی استان است.

۱۳ کانال فضای مجازی در شبکه های اجتماعی برای پوشش برنامه ها و اخبار مربوطه فعال می باشد.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های مهم فرهنگی اعزام خانوادهای پرسنل به مشهد مقدس با وسایل نقلیه شخصی است که بهترین هتل ها بصورت کاملا رایگان در اختیار آنان قرارمی گیرد و ۷۰۰ خانوار بالغ بر ۲هزار نفر از این امکانات بهره مند شده اند و درکناراعزام به مشهد مقدس، اعزام کارکنان بهمراه خانواده به کربلای معلا در قالب برنامه ((کربلا اولی ها)) هم جزو برنامه هاس ما می باشد.
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد:از دیگر برنامه های مهم عقیدتی سیاسی انتظامی استان این است که هم اکنون بیش از ۵۴ روحانی در پاسگاه ها و کلانتر ها به عنوان مشاوران مذهبی و مسائل دینی مسقر هستند و پاسخگوی مسائل کارکنان هستند.

وی یاد آورشد: براساس دستور فرمانده فراجا هیچ یک از خانواده هایی که سرپرست آن شهید شده و یا فوت گردیده نباید مستاجر بمانند. و ما وظیفه خودمان میدانیم که در مناسبتهای مختلف با خانواده معظم شهدا دیدار کنیم بر این اساس در فرماندهی انتظامی استان آ.شرقی در طول سال گذشته به مناسبت های مختلف ۲۹۶۱ مورد با خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان دیدار داشته و امسال نیز تا کنون این بازدید به ۵۲۹ مورد رسیده است .

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی درخاتمه با اشاره به برگزاری دوره های مهارتی برای سربازان این مجموعه افزود: بیش از۴۰ نفر از سربازان مجموعه عقیدتی سیاسی دوره های مهارت محور عکاسی، خبرنگاری و تصویربرداری را فرا گرفته اند که طی تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای داریم این سربازان پس از کسب مهارت گواهی رسمی میگیرند و بعد از پایان خدمت می توانند از این طریق برای آینده خود زمینه اشتغال را فراهم کنند.
گفتنی است در پایان جلسه، هریک از اصحاب رسانه و خبرگزاری ها به بیان پرسش ها و نکات خود پرداختند که رئیس عقیدتی سیاسی اتظامی استان به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.